perjantai 9. elokuuta 2013

Hyvä maitorahka ja kasvis-broileripannu

Mä löysin uuden maitorahkalempparin! Tähän asti oon vetänyt Xtran maitorahkaaa, koska se on halvinta. Joskus myös Rainbown. Viimeksi kävin poikkeuksellisesti K-kaupassa ja tuli ostettua Pirkka mietoa maitorahkaa. Sillä 250 g purkilla taisi olla hintaa pienehkössä kaupassa noin 0,60 €. Kyseessä ei ole ilmeisesti mikään uutuus, mutta mulle se oli uusi tuttavuus. Koska olen tähän asti elänyt vain Xtran ja Rainbown rahkoilla, näiden vahvemmanmakuisten jälkeen tämä oli tosi hyvää, ja ihan kohtuullisen hintaistakin vielä. Mulle varmaan maistuisi esimerkiksi Valionkin vastaava, mutta kyllä opiskelijalla hinta ratkaisee. ;) Joka tapauksessa voin kyllä suositella omasta puolestani!

Ravintoarvothan siinä ovat seuraavat per 100 g:
Energiaa 70 kcal
Proteiinia 12 g
Hiilihydraatteja 4 g
Rasvaa 0,5 g

Eli myös ravintoarvoiltaan hyvä rahka.

Tuleekohan liikaa ruokajuttuja blogiin? Etenkin kun mä en koskaan kokkaile mitään trendikästä ja jännittävää, vaan perusruokaa, joiden reseptit kaikki jo ennestään tietää. ;) No jos lyhyesti.

Eikö näytäkin hyvältä? Sitä se oli! :)


Resepti on alunperin bongattu pari vuotta sitten Pirkan Ruoka-lehdestä. Siinä kanan sijaan käytettiin maustamatonta possua ja lisukkeeksi ehdotettiin riisiä tai nuudeleita. Tää mun versio oli vähän kevyempi.

Kasvis-broileripannu
4 pienehköä annosta

Rasia maustamatonta broileria (n. 400-450 g)
2 rkl öljyä
n. 350 g valkokaalia (itse käytin varhaiskaalia)
2 porkkanaa
1 paprika
½ purjoa (n. 150 g)
2-3 rkl soijakastiketta
1 rkl hunajaa
½-1 tl inkivääriä
1 rkl viinietikkaa
1 dl vettä

Kaali leikataan ohuiksi suikaleiksi, samoin porkkanat ja paprika. Purjo hienonnetaan.

Kuumenna rasva kasarissa, ja ruskista broileri. Ota liha pois ja kiehauta rasvassa vielä kasvikset kevyesti. Laita liha takaisin kasariin kasvisten kanssa ja lisää vesi.

Mausta soijakastikkeella, hunajalla, inkiväärillä ja viinietikalla. Anna hautua kannen alla 20 minuuttia, kunnes liha ja kasvikset ovat kypsiä.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentistasi! :)