maanantai 24. helmikuuta 2014

Sokerinarkkari

Kuin kerran kuiville päässyt alkoholisti, joka ratkettuaan ei saa juomista loppumaan!

No okei tilanne ei ehkä oo ihan noin vakava, mut huomaan kyllä itsessäni sitä samaa vanhaa käytösmallia, siis sitä, minkä takia oon alunperinkin lihonut.

Kuvio oli siis tämä:
--> Paino ei pudonnut toivotulla tavalla
--> "Turhasta työstä" aiheutunut ärsytys hyvitetään herkutteluluvalla
--> Pari päivää herkkuja luvan kanssa
--> Ällö olo ja pieni morkkiskin, vaikkei saisikaan..
--> Syöminen jatkuu kolmantena päivänä aiemman huonon syömisen takia sekä muun stressin tukahduttajana, taas ällö olo
--> Kierre aika lailla valmis

Tosiaan tämä kuvio on ennestään mulle erittäin tuttu, ja pahimmillaan tuo kierre on kestänyt kuukausia. Nyt uskon kuitenkin jotain matkan varrella oppineeni, joten pääsen kyllä pian takaisin jaloilleni. En vaan vieläkään selviä täysin kompuroimatta näköjään. :) Mulla on jo huomiselle suunnitelma, jolla pääsen taas arkeen kiinni.

Mä yritin syödä tänään fiksusti kyllä. Kaalikeitto tuntui houkuttelevalta ruualta, joten kaivoin vanhan kaalin esiin vihanneslokeron perältä. Ostopäivä 9.1. eli kaali on lojunut kaapin perällä melkein 7 viikkoa.. Kanta oli homeessa, mutta muuten kaali näytti ihan normaalilta, joten päätinpä tehdä sen keiton. Siitäkin huolimatta, että osa aineksista puuttui..


Ei olisi kannattanut. Söin keittoa lautasellisen, ja se oli hirveää. Mulla on jääkaappi täynnä purkitettua soppaa, mutta kyllä se taitaa päätyä roskiin. :( Harmin paikka. Olen tehnyt samaa keittoa ennenkin, ja silloin siitä tuli hyvää..

Syömiset on siis mennyt hiukan metsään, mutta liikunta pysyy. Tänään oon heittänyt jo pari lenkkiä ja nyt lähden illan viimeiselle. Sen jälkeen vielä iltamyöhällä salille kokeilemaan uutta treeniä. Suunnittelin sen ihan itse, ja ehkä rohkaistun jakamaan sen täälläkin vaikka huomenissa!

4 kommenttia:

  1. No ehkä oli vähän odotettavissa jos tekee reilusti yli kuukauden vanhasta kaalista soppaa että se ei ehkä maistu ihan parhaimmalta... :D Mut hei toivottavasti saat nyt katkaistua ton sokerikierteen, uskon kyllä että pystyt sen nitistämään, koska nyt tiedostat asian :) Sokeri on kyllä ihan tajuttoman koukuttavaa, itsekin kamppailen saman riippuvuuden kanssa... :/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha, ehkä joo, mutkun se näytti ulospäin normaalilta! ;) Joo oon ihan luottavainen, oon tän bloginkin aikana ollut useamman kerran tässä tilanteessa ja aina selvinnyt parissa päivässä, joten kyllä mä nytkin aion! :) Mitä pikemmin, sen parempi.. Ja niin se kyllä on, varsinainen huume!

      Poista
  2. Et oo ainoa, jolle käy noin. :( Aina ku paino on noussut vaikka parisataa grammaa tai pysynyt samassa, vaikka oon tsempannu kunnolla niin tulee sellanen läski hälläväliä-fiilis ja syön syön syön ja paino vaan nousee lisää eikä siitä jaksa välittää. Todella turhauttavaa tällainen. Luulis, että silloin ku paino on noussut niin olisi enemmän motivaatiota päästä siitä eroon, mutta ei..

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, toi mielentila valtaa niin kovin helposti! :/ Järjellä kun ajattelee, niin tyhmäähän se on, mutta ei sitä oo helppoa hallita.. Ite oon yhdistänyt sen siihen, et mitä enemmän ajattelen et oon dieetillä ja sit tuloksia ei tuu, niin sitä todennäkösemmin alan mussuttaa turhia. Vaikka kuinka yritän laihduttaa rennosti, niin aina se menee liian tiukaksi kuitenkin ja sit tilanne on tämä. Höh.

      Poista

Kiitos kommentistasi! :)