maanantai 17. maaliskuuta 2014

Painotilanne ja tavoitteet ensi kesäksi

Kävin sekä lauantaina että sunnuntaina vaa'alla. Lauantaina painoin 64,2 kg ja sunnuntaina jotain 64,6 kg muistaakseni, eli noissa lukemissa on nyt pyöritty! :)

Olen tosi tyytyväinen, ettei paino ole pahemmin noussut, koska lopetin painonpudotuksen suhteen tsemppaamisen näköjään jo lähes kuukausi sitten lukemiin 64 kg. Kauheeta kun aika rientääkin. Kun katson omaa painon kehitystä niin masennushan tässä iskee tahdin hitauden suhteen. :D Tuntuu, että mitään ei tapahdu ollenkaan! Mutta ei se ole totta, viime kesästä on kadonnut edes se 10 kg johonkin kuitenkin. Ja kympin puuttuminen tuntuu kyllä kropassa positiivisella tavalla, todellakin. Mulle ei ole hiljattain ollut niin väliä putoaako paino, kunhan se ei nouse, ja tämä on onneksi toteutunut.

Sain muuten viime viikonloppuna ensimmäisen kommentin liittyen ulkomuotooni. Siis kukaanhan ei ole huomannut tai ainakaan kommentoinut sitä, että olen laihtunut. Eikä nytkään suoranaisesti.. Mulla oli kotikotona päällä hihaton toppi (erittäin harvinaista..), ja äitini totesi, että olen selvästikin treenannut olkapäitä ja käsiä. Olen toki treenannutkin, mutta omasta mielestäni ei niissä nyt kummempaa kehitystä ole tapahtunut, mutta rasvakerroksen oheneminen on varmasti vaikuttanut asiaan. :) Olen pitänyt tosi matalaa profiilia painonpudotuksen suhteen, enkä muuten ole kertonut siitä kellekään, edes vanhemmille.

Tunnen pelkkää tyytyväisyyttä siitä, että ihmiset eivät tunnu huomaavan tätä mun hidasta painonpudotusta. Silloinhan he eivät ole huomanneet sitäkään, kuinka pullukka olin yhdessä vaiheessa! Paitsi jos he näkevätkin mut samanlaisena pullukkana edelleen? No en usko kuitenkaan, koska olen ihan parin kilon päässä normaalipainosta.



Sitten niihin ensi kesän tavoitteisiin. Yllä näkyykin kuva tämänaamuisesta gourmet-aamupalasta.. Eli nyt on aika lähteä uuteen tsemppiin taas ja hilata se paino vihdoin ja viimein sinne 50-luvulle. Olen jo kyllästynyt tähän numeroon 64, vaikka se onkin niin paljon parempi, kuin vaikka 74...

Lisäsin sivupalkkiin listan välitavoitteista. Kaiken kaikkiaan haluaisin pudottaa kesän mennessä noin 6 kiloa. Aikaa on noin 11 viikkoa kesäkuun alkuun. Ei pitäisi siis olla lainkaan mahdotonta, ei todellakaan! Erittäin realistista, ja tällainen tavoite kestää mahdolliset possuttelutkin kaatumatta silti siihen paikkaan.

Edelleenkään tämä ei ole mikään tietty dieetti. Mä en vaan kykene sellaiseen tässä elämäntilanteessa, enkä edes halua kyetä. Tyyli on vapaa, kunhan tavoitteeseen päästään. Haluan itse suunnitella aina fiiliksen mukaan, että miten etenen. Tällä hetkellä parhaalta vaihtoehdolta tuntuu hiilareiden karsiminen. En halua kategorioida tätä mitenkään sen enempää. Myös kaloreiden laskemista yritän välttää, tosin varmaan aluksi niitä pitää hieman tarkistella, jotta en vahingossa syö ihan liian vähän.

Eli käytännössä aion syödä lounaalla ja päivällisellä tuttuun tapaan lihaa/kanaa/kalaa ja kasviksia, lisänä voi käyttää raejuustoa ja oliiviöljyä. Aamu-, väli- ja iltapaloina voin käyttää esimerkiksi rahkaa lesitiinillä ja vehnäleseellä, munakasta sekä cashew-pähkinöitä.

Voi toki olla, että se puuro/pastakin sieltä palaa ruokavalioon nopeammin kun uskonkaan, kun ensimmäisen kerran iskee nälkää tai heikotusta tai vetämättömyyttä salilla, mutta katsotaan sitä sitten fiiliksen mukaan. Tällä pitäisi päästä ainakin hyvin alkuun.

2 kommenttia:

  1. Kiva seurata sun blogia kun itse meen niin samoissa mitoissa.. pituutta 157cm ja paino on nyt junnannu 66kg tuntumassa kuukauden..noin 15 kiloo oon tiputtanu 2013 alusta.. vielä kun sais sen kympin pois, mutta nyt on tavoitteena saada paino 59,9kg heinäkuun alkuun mennessä,. Tää junnaus pitäis vaan saada ohitettua, mutta viikonlopun löysäilyt aina vesittää arjen työn :/

    Kata-

    http://millonsiitatuli.blogspot.fi/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oho, ollaanpa tosiaan samoissa mitoissa. Hyvin oot saanut painoa alas! :) Mulla toi sama fiilis, että nyt on samassa painossa pyöritty jo tarpeeksi.

      Yritetäänpä molemmat nyt saada hiukan tsemppattua, että päästään tästä junnaamisesta!

      Poista

Kiitos kommentistasi! :)