maanantai 3. maaliskuuta 2014

Liikuntaa!

Kävin tänään, vihdoin ja viimein, kokeilemassa jotain ryhmäliikuntaa kun sain kaverinkin mukaan. Mentiin zumbaan, joka muuten taitaakin nykyään olla jo vähän "out" laji salin tyhjyydestä päätellen. :D Olen kokeillut zumbaa joskus ennenkin, kauan sitten, mutta oli se silti aika vaikeeta vaan pöllähtää sinne ja yrittää pysyä menossa mukana. Siinä sai suurimman energiansa kohdistaa siihen, että heilui suunnilleen oikeaan suuntaan oikeaan aikaan.. Olisi paljon hauskempaa, jos osaisi jo askelkuviot. Vois keskittyä fiilikseen ja eläytymiseen! ;) Saa nähdä tuleeko enää mentyä. Ajattelin kuitenkin antaa tilaisuuden vielä muutamalle muulle ryhmäliikuntatunnille. Voisin kokeilla läpi ainakin sh'bamin, spinningin ja body pumpin. Ehkä jotain muutakin..

Suurin osa mun liikunnoista on edelleen sitä ainaista ulkoilua. Eikä siinä mitään, hyvä vaan saada raitista ilmaa. :) Olen nyt lenkkeillyt noin 2-3 tuntia päivässä. Olen ottanut lenkkien projektiksi koiran koulutuksen, joten ei ole niin tylsääkään kun on tekemistä matkalla. Ja voi vitsi, maisemat on näin helmi-maaliskuun vaihteessa ihan samanlaiset kuin loka-marraskuussa. Kun kunnon talvea ei näköjään enää tule, niin tulis sitten jo se aurinkoinen kevät.


Salilla oon nyt käynyt ihan hyvin. Olen hurahtanut iltatreenaamiseen. Meidän salille pääsee sisälle klo 23 asti, eli siellä saa treenailla vielä puolen yön aikaankin jos niin tahtoo. Itse olen käynyt klo 21-23 välillä, ja se on ollut tosi sopiva. Siellä on ihanan tyhjää silloin, ei todellakaan tarvitse jonotella mihinkään vaan voi tehdä mitä tykkää! Oikeasti KIVAA. :)

Mulla on vaan 4 minuutin kävelymatka kotoa salille, joten sen puolesta mulla ei ole mitään kynnystä lähteä rehkimään. Tällä hetkellä intoa riittäisi enemmän kuin mitä kroppa ehtii toipua. Pakko siis vielä hieman hidastella, kun joka treenin jälkeen paikat on ihan hellinä ainakin kolme päivää. Onneksi on kaksijakoinen treeni, niin toisten lihasryhmien vielä kituessa voi treenata niitä toisia. :D Pahin lihaskipu löytyy tällä hetkellä rintalihaksista sekä keskivartalosta. Harmi, koska haluaisin kotona tehdä niitä miesten punnerruksia, mutta ei siitä oikein tule mitään vielä kun kaikki olennaisimmat lihakset sattuu.



Liikunnan iloa siis riittää ja syömistäkin olen saanut hieman parannettua. Ruokapuolessa olisi kuitenkin paljon toivomisen varaa tällä hetkellä. En vaan ole jaksanut keskittyä siihen monesta syystä. Pakastimestakin piti luopua, joten en saa prepattuakaan niitä ruokia kuten ajattelin. Sitten olen kotosalla enää pari päivää kunnes lähden loppuviikoksi muualle. Ensi viikolla saattaa vaihtua jopa maa muutamaksi päiväksi, jos saadaan yksi matka.

Eli... Tällä hetkellä otan ilon irti liikunnasta, ruokapuolella tavoitteena näyttää olevan hengissä pysyminen. Sitten kun tämä pyöritys taas vähän rauhoittuu niin yritän saada syömistä vähän järjestelmällisemmäksi, jotta se painokin lähtisi taas laskuun. No, onneksi liikunnan harrastaminen ei mene nytkään mitenkään hukkaan! Voisi parin viikon päästä ehkä ottaa pienen VHH-pätkän, koska mä ihan todella haluan sinne normaalipainoon ja etenkin 50-luvulle. Siellä 59 kilossa voin pyöriä vaikka kaksi kuukautta, mutta kunhan sinne nyt pääsisi! TAHTOO!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentistasi! :)