perjantai 20. syyskuuta 2013

Sosiaalinen elämä häiritsee laihduttamista


Syksy tosiaan tuli, ja mulla se tuntuu vaikeuttavan laihduttamista. Eikä pelkästään siksi, että sadekelit eivät houkuttele ulkoilemaan, vaan lähinnä siksi että sosiaalinen elämä meinaa torpedoida tätä projektia.

Kesällä me mieluiten ulkoiltiin aina, kun nähtiin kavereiden kanssa ja poikettiin syömään korkeintaan salaattia. Ei istuttu sisällä eikä varsinkaan syöty eikä ryypätty mitään. No nyt sitten kun syksyn hämärät ja sateiset illat on täällä, niin sitä mieluiten istutaan kavereiden kanssa sisällä ja tietysti syödään, ja pahimmassa tapauksessa juodaankin vielä, niin kuin eilen. Valvottiin yötä myöten ja juotiin lonkeroa ja syötiin lihapullia. :D

Tähän astihan mä onnistuin laihtumaan aika paljonkin, ilman että kerroin kenellekään laihduttavani. Nyt näyttää siltä, että tämä ei enää onnistu näin, koska ruokaa ja juomaa tuntuu olevan koko ajan tarjolla, jopa keskellä viikkoa.

Mietinkin, että ehkä mun pitää myöntää muille, että yritän laihduttaa enkä siksi lähde mässäilemään enää. Mä en millään haluaisi sanoa sitä ääneen, mutta ehkä mun on pakko? Tai sitten voisin sanoa, että olen vaikkapa herkkulakossa jouluun asti tms. Muita normaaleja ruokia voisin siis tarvittaessa syödä seurassakin. Sekin auttaisi jo paljon.


Yksi keino on tietysti alkaa torjua kaikki seura ja istua yksin kotona laihtumassa, mutta en mä nyt ihan siihenkään halua lähteä.

Nyt asia mietintään toiminnantäyteisen viikonlopun ajaksi ja maanantaina sitten pitääkin olla jo selvät sävelet sen suhteen, että miten sitä tulosta saadaan tehtyä nyt syksylläkin. :) Yksi ihan huippujuttu on ainakin tiedossa: pääsen vihdoinkin jatkamaan salikäyntejä näillä näkymin! Jee, olen niin odottanut tätä!

2 kommenttia:

  1. Kavereille kertomisesta voi olla hyötyä, jos he tsemppaavat ja tukevat vaikeina aikoina :) Ja yhteisin iltoihin esim. omat eväät ja pepsimax mukaan...?

    -Juumi

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, toi olis asian toinen puoli. :) Hiukan vaan jotenkin pelkään julistaa maailmalle, että laihdutan. Sitten ihmiset ainakin alkavat tarkkailla mun painoa, ja entäs jos epäonnistun? Ei oo kivaa sitten. :D Mutta joo, näyttää nyt kyllä siltä että jotain on tehtävä, ainakaan tätä rataa ei oikein voi jatkaa pidemmän päälle tai en saa mitään tulosta aikaiseksi. :/ Höh.

      Poista

Kiitos kommentistasi! :)